رساله سالن موسیقی و کنسرت

تومان20,000

توضیحات

مطالب ارائه شده در این بخش از وب سایت سازه کد مربوط به مطالعات طراحی سالن موسیقی و سمفونی است که با عنوان کاملترین رساله طراحی سالن کنسرت و به صورت word در ۲۰۸ صفحه ارائه شده که در ادامه با فهرست مطالب آن بیشتر آشنا خواهید شد. چرا که در ادامه به ذکر فهرست مطالب رساله سالن موسیقی و کنسرت پیش رو پرداختیم.

استانداردهای طراحی سالن کنسرت و موسیقی

در سالن نمايش کنسرت هر صندلي بايد مخصوص نشستن يك نفر باشد.استفاده از صندليهاي دو نفره يا بيشتر و يا نيمكت و نظاير آن در سالن نمايش ممنوع است. استفاده از صندليهاي بدون پشتي يا بدون دسته در سالنهاي نمايش سينما ممنوع ميباشد.صندليها ميتوانند با كف نشيمن تاشو ، و يا با كف نشيمن ثابت اختيار شوند.در سالن نمايش كليه صندليها بايد به صورت محكم به زمين متصل باشند . چنانچه نتوان صندليها را به كف متصل نمود بايد هر ۸ صندلي به هم متصل گردند، اتصال صندليها بايد به گونه اي باشد كه لرزش از يك صندلي به ساير صندليها منتقل نگردد. چنانچه شيب سالن به گونه اي باشد كه در پشت صندليها ديوار كوتاهي به وجود آيد اتصال صندليها به اين ديواره بلامانع است.صندليها بايد داراي دسته بوده ، دسته هاي صندلي نبايد از حد نشيمن صندلي – هنگامي كه به صورت قا‌ئم قرار ميگيرد ، جلوتر برود .چنانچه شيب سالن باعث گردد كه ارتفاع پشتي صندليها نسبت به كف راهرو رديف عقب از ۶۰ سانتيمتر كمتر شود ، بايد دست اندازي به ارتفاع حداقل ۶۰ سانتيمتر نسبت به كف راهرو عقب در پشت صندليها نصب گردد. مرتفع كردن پشتي صندليها براي دست يابي به ارتفاع حد اقل ۶۰ سانتيمتر بلا مانع است .

اصول طراحی سالن کنسرت 

مصالح به كار رفته در صندليها بايد مقاوم ، قابل شستشو ، غير قابل اشتعال باشد و از نظر آكوستيكي،مقدار صدايي كه آنها جذب مي كنند نبايد به وجود و يا عدم وجود تماشاچي در آنها وابسته باشد . قسمت زيرين كف نشيمن صندليها ،در مواقعي كه به صورت تا شده قرار دارد ، بايد قابليت جذب صدا را داشته باشد .صندليهاي كودكان و نوجوانان از ضوابط عمومي صندليها تبعيت مي نمايد. صندليهاي فضاي باز، بايد مقاوم در برابر عوامل جوي باشند. بهتر است كف نشيمن و پشتي صندليها در سالن های کنسرت باز قابليت جابجايي را داشته باشند .توجه: در سالن های موسیقی كه ممكن است براي جشنواره استفاده شوند ، تعدادي از صندليها در يك بخش مجزا، واجد دسته تاشو قابل استفاده براي نوشتن، نور متمركز بر روي دسته و گوشي جهت شنيدن گفتار فيلم به زبانهاي مختلف باشند.

 

کاملترین رساله طراحی سالن کنسرت

کاملترین رساله طراحی سالن کنسرت

فهرست مطالب کاملترین رساله سالن موسیقی و کنسرت :

فصل اول

  • مقدمه
  •  بیان مساله
  •  پیشینۀ تحقیق
  •  فرضیات تحقیق
  •  اهداف پروژه
  •  ضرورت های تحقیق
  • روش تحقیق
  •  برنامۀ فیزیکی طرح
  •  شناخت و تحلیل سایت پروژه

فصل دوم : کلیات تعاریف ، مفاهیم و دیدگاه دانشمندان

  • تعاریف
  •  ارکستر
  •  ارکستر ملی ایران
  •  آشنایی با ارکستر سمفونیک تهران
  • موسیقی سمفونیک چیست؟
  • تعریف سمفونی به زبان ساده
  •  موسیقی دوره رمانتیک
  •  ارتباط موسیقی وفضاهای رمانتیک
  •  سمفونی در دوره رمانتیک
  •  موسیقی‌دانان بزرگ دوره رمانتیک
  •  مشاهیر موسیقی
  •  لودویگ فان بتهوون
  •  سلسله مراتب در کشف فضای معماری و موسیقی ایرانی
  •  آکوستیک و معماری
  •  انتشار صدا و تباهی آن
  •  آزار نوفه
  •  فرم تالار های موسیقی
  •  مصالح آبسوربنت
  •  ایزولاسیون پنجره ها
  • طراحی اتاق‌های تمرین موسیقی، طراحی تالار کنسرت، طراحی مدرسه موسیقی
  •  نسبت‏ ها و هارمونی
  •  مفاهیم و دیدگاه اندیشمندان
  •  سخنان بزرگان از موسیقی
  •  سیبلیوس
  •  موسیقی در آثار ابوعلی سینا
  •  برداشت از اقلیدس؟
  •  مقدمات هارمونی
  •  موسیقی و جایگاه آن نزد مولانا
  •  موسیقی، شعر و مولانا
  •  موسیقی و جایگاه آن نزد مولانا
  •  معماری موسیقی مجسم

 معماری آکوستیک در تالار های موسیقی

  •  فرم بنا
  •  دیفوزیته
  •  آکوستیک در بناها
  •  سیستم‌های صوتی
  •  تاریخ آکوستیک معماری
  • دورۀ یونانی-رومی ۶۵۰ پیش از میلاد تا ۴۰۰ میلادی
  •  دوره اولیه مسیحی ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلادی
  •  دورۀ رومانس ۸۰۰ تا ۱۱۰۰ میلادی
  •  دوره گوتیک ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ میلادی
  •  دوره رنسانس ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ میلاد
  •  دوره باروک ۱۶۰۰ تا ۱۷۵۰ میلادی
  •  دوره کلاسیک ۱۷۵۰ تا ۱۸۲۵ میلادی
  •  کلاسیسیسم
  •  دوره رومانتیک ۱۸۲۵-۱۹۰۰
  •  دوران مدرن
  • موسیقی ایران در دوران تاریخی
  •  موسیقی در دوره ایلام
  •  موسیقی در دوره ماد 
  •  موسیقی در دوره هخامنشیان
  •  موسیقی در زمان اشکانیان
  •  موسیقی در دوره ساسانیان
  •  موسیقی و معماری و اندوخته های فرهنگی
  •  صحنه جای گزینی مواد اولیه موسیقی و معماری
  •  شکل، وجه قابل انتقال مفهوم‏ها
  •  معماری در گستره‏های زمانی و مکانی
  •  فیلیپ گلاس؛ موسیقی و معماری
  • بتون، آهن و فیلیپ گلاس

فصل سوم : بررسی نمونه های موردی و ارائۀ احکام طراحی

  •  تالار وحدت
  • برج میلاد
  • تئاتر خاوران
  • خانه اپرای سیدنی Sydney Opera House
  •  تالار جدید کنسرت لوکزامبورگ
  •  پارک موسیقی parco della musica
  • سالن اپرای گوانجو
  • سالن کنسرت هال تامپر- فنلاندtampere talo
  • تالار کنسرت والت دیسنی walt disney concert hall
  •  سالن کنسرت هال کیوتو ژاپن kyoto concer
  •  مرکز موسیقی کودلی
  •  مرکز ملی هنرهای نمایشی چین National Center for the Performing Arts China
  • خانه موسیقی در دانمارک
  •  اپرای متروپولیتن تایچونگ

 ضوابط طراحی تالارهای موسیقی

  •  دسترسی‌ ها
  • گنجایش مجموعه
  •  ضوابط ویژه معلولین
  •  فضاهای عمومی‌
  •  ورودی و گیشه
  •  کافی شاپ
  •  سالن انتظار
  • بوفه و رستوران
  • راهروها
  • سرویس‌های بهداشتی
  •  فضای اداری
  •  صحنه
  • انواع صحنه
  •  فضای حرکتی حفره ارکستر
  •  فضای پشت و کنار صحنه
  •  ارکستر
  • جایگاه رهبر ارکستر
  •  پرده صحنه
  •  نسبت های قسمت تماشاگران
  •  پشت صحنه
  •  ورودی هنرمندان
  • رختکن‌ها
  •  اتاق سبز
  • ورود به صحنه
  • انبارها
  •  استودیوی ضبط
  •  کنترل نور و صدا
  •  هندسه عمومی‌سالن‌ها
  • دیدهای افقی و عمودی
  •  حرکت در سالن‌ها
  • استانداردهای طراحی سالن‌ها
  • استانداردها و ضوابط طراحی
  • سالن انتظار
  •  گیشه بلیط‌فروشی
  •  راهروهای سالن نمایش
  •  صندلی تماشاگران
  •  ورودی‌ها و خروجی‌های سالن نمایش
  •  سرویس های بهداشتی
  •  اتاق پروژکتور و ملحقات آن
  •  پرده نمایش فیلم

 اصول طراحی و استانداردهای طراحی سالن موسیقی و کنسرت

  •  استانداردهای ورودی
  • سالن انتظار سرسرا
  •  سالن اجرا
  •  سالن اجرا
  •  طول ردیف
  •  حجم فضا
  •  فضاهای خدماتی پشت سن
  •  اتاق تعویض لباس
  •  اتاق گریم
  •  اتاق نور و صدا
  •  اتاق کارگردان
  •  اتاق گروه موسیقی
  •  اتاق استراحت گروه
  •  اتاق مطالعه
  • اتاق مصاحبه
  •  قسمت اداری سالن
  • اتاق رییس
  •  بخش حسابداری
  •  اتاق آرشیو
  •  بخش خدماتی
  •  موتورخانه
  •  انبار مرکزی
  • پارکینگ

فصل چهارم : جمع بندی و ارائۀ چهار چوب فکری و مبانی نظری طرح

  • بررسی اولیه شعر در معماری
  •  رابطۀ موسیقی و احساسات انسانی و الهامات موسیقیایی
  • رابطه موسیقی با احساسات انسانی
  •  تاثیر موسیقی بر مغز انسان
  •  هارمونی کیهانی
  •  ریتم و ضرب‏آهنگ
  •  آشنایی ابتدایی با ریتم یا ضرب آهنگ، در هنر های تجسمی
  • ریتم وسکون
  •  ریتم در طراحی
  •  تقارن

فصل پنجم : شناخت و تحلیل سایت و ارائۀ روند طراحی

  •  شناخت و تحلیل سایت
  •  شناخت و تحلیل سایت پروژه
  • جغرافیای‌ طبیعی‌ استان‌ تهران
  •  شهر تهران
  •  شناخت کلی شهر تهران
  •  شناخت منطقه ۲۲
  •  پتانسیل های توسعه منطقه
  •  مشخصات جغرافیایی 
  • مشخصات اقلیمی منطقه 
  •  وضعیت اقلیم و هواشناسی
  •  طرح تفصیلی منطقه 
  •  امکانات 
  • دریاچه پارک چیتگر
  •  شبکه دسترسی به منطقه
  • بافت قدیم
  •  شهرک های موجود
  •  بافت جدید 
  •  مراکز فرهنگی اطراف سایت
  •  تراکم جمعیت و مسکن 
  •  تراکم جمعیتی
  •  توضیح سایت و قرارگیری
  •  سایت
  •  عبور و مرور در سایت
  • ورودی‌های سایت
  •  ورودی به بنا
  •  ارائه کانسپت
  • پیوست ها
  • منابع

به جرات می توان گفت مطالب ارائه شده حاوی اطلاعاتی کامل در رابطه به طراحی معماری سالن های موسیقی و سمفونیک است که به صورت word در ۲۰۸ اسلاید تقدیم حضورتان شده است. با دانلود کاملترین رساله سالن موسیقی و کنسرت پیش رو تمامی این اطلاعات مانند استانداردهای طراحی سالن های موسیقی، ریزفضاها، مبانی نظری طرح و… را به صورت کامل در اختیار خواهید داشت که می توانید از آن به عنوان منبعی جهت مطالعه معماری سالن های کنسرت و موسیقی مورد استفاده قرار دهید. همچنین به دلیل دارا بودن تمامی اطلاعات می توان از آن به عنوان رساله کامل تالارهای موسیقی و سمفونیک نیز مورد استفاده دانشجویان قرار گیرد.


موضوعات مشابه:

پاورپوینت تالار کنفرانس تنریفه اثر سانتیاگو کالاتراوا

پروژه طراحی تالار عروسی (اتوکد، رندر، حجم)

رساله طراحی رستوران و تالار پذیرایی

پاورپوینت تحلیل فرهنگسرا شفق با پلان

رساله مجموعه فرهنگی سینمایی با رویکرد معماری پایدار

تحلیل فرهنگسرای خارجی _ خانه اپرای گوانگژو چین

رساله طراحی پردیس سینمایی با رویکرد تعاملات اجتماعی

پروژه معماری فرهنگسرا با رویکرد معماری اسلامی


 

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “رساله سالن موسیقی و کنسرت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − یک =

تمامی حقوق این وبسایت برای سازه کد محفوظ می باشد